Kund: Hansen & Jacob

Sociala medier – Grafisk design – Annonser – Målgruppsselektering – A/B-test & annonsering – Sökordsoptimering – Webboptimering

 

Vinstvändningen

 

Vi har tillsammans med Hansen & Jacob, ett varumärke för exklusiva herrkläder, vänt en e-handel som gick med förlust till en som går med vinst.

Bakom den dramatiska förändringen finns ett systematiskt optimeringsarbete på webb och i digital marknadsföring som gett en försäljningsökning om 60% per år, med en endast marginellt ökad marknadsföringsbudget. 

Hansen & Jacobs exklusiva herrkläder är mycket uppskattade av både återförsäljare och konsumenter för sin höga kvalitet, stilsäkerhet och genomtänkta detaljer. Däremot gick egna e-handeln med förlust, när Spotlight i början av 2019 fick i uppdrag att göra den lönsam. Två stora utmaningar fanns - att locka fler presumtiva kunder till e-handelsbutiken samt att få besökarna att inte bara titta på kläderna utan faktiskt handla.  

Vi har löpande arbetat med både analys och optimering av allt från målgrupper, copy, utformning av annonser, utbud och förstås upplevelsen på webbplatsen. Många små förändringar som efter fyra år inneburit en försäljningsökning på över 400%.

 

Resultat

  • Under samarbetets första fyra år har omsättningen ökat med över 400%

  • Idag ligger ökningen omkring 60% per år, med bibehållen marknadsföringsbudget

 

 
 
 

“Genom samarbetet med Spotlight har vi en digitalbyrå som ger oss välgrundade insikter och som på egen hand genomför förbättringar som omfattar många olika områden. Samarbetet har bidragit till en omsättningsökning som vi aldrig hade uppnått utan Spotlights hjälp!”

Carl Henrik Ljunge, försäljnings- och marknadschef, Hansen & Jacob

Vill du veta mer om hur vi kan driva din affär framåt?

 
Föregående
Föregående

Experten på begagnatmarknaden – Kvdbil

Nästa
Nästa

Den optimala e-handeln – Fotografiska